Måndag den 6 september 06:56
Inloggade medlemmar: 0
Other visitors: 6
Todays Swedish nameday: Lilian och Lilly

Annonser: 

Tråden innehåller 4 svar
Heminredning > Epoker
Svara Lördag 2 Januari 14:34
Ej inloggad RoisinDubh
2010 - vilka möbler representerar vilka decennier?

Vilka möbler eller inredningsprylar tycker du representerar följande årtionden bäst?

60-talet

70-talet

80-talet

90-talet

2000-talet

Vilken blir 2010-talets hetaste trend tror du? Spekulera fritt!

Svara Lördag 2 Januari 14:36 Ej inloggad RoisinDubh
Sorry för placeringen men jag hittade ingen lämplig mer allmän inredningsrubrik att posta under. :-D

*hintar Patrik*
1
Svara Lördag 2 Januari 15:08 Ej inloggad RoisinDubh
Själv skulle jag nog säga att hemmabaren är 80-talets stora skam. *ryser*
2
Svara Torsdag 14 Januari 21:34 Ej inloggad Harmoniskt Liv

Det här tänker jag på.
60-tal; Fladdermusfåtöljer.
70-tal för mig; Stormönstrade tapeter i orange, brunt och grönt. Soffor i bredspårig manchester. Barskåp med glashyllor och speglar.
80-tal; Rysch och pysch. Blommigt och pastellfärger.
90-tal; Mycket färg på väggarna. Tapeterna försvann och ersattes med målat. Gärna laserat. Gult och Terrakotta vanligt.
00-tal. Nyfunkis, avskalat, svart och vitt. Blanka ytor och panelgardiner men även kontrasten lantlig stil. Vitt och romantiskt. Gärna gamla möbler med sliten look . Shabby Chic.
10-tal? Jag väntar med spänning. Men jag tror att det avskalade är på väg bort. Mer textilier och personliga ting för att få en trevlig hemkänsla.

3
Svara Fredag 15 Januari 12:08 Ej inloggad Patrik
Jag la upp en ny rubrik "Epoker" så flyttade jag dit denna tråd...

Rätt kul med hemmabaren, det är väldigt många som är bortåt 50-års åldern som fortfarande har en sådan hemma.

När jag var med och renoverade min frus barnhem så kom den ena färgglada tapeten fram efter den andra (illgrön, knallrosa osv) i lager på väggen. Det måste ha varit mellan 70-80-talet.

2010, tja kanske personliga tapeter, väggord och andra små personliga inredningsdetaljer.
4

Vill du svara? Du måste logga in först!

Logga in här

Annons