Tisdag den 22 maj 05:15
Inloggade medlemmar: 0
Other visitors: 45
Todays Swedish nameday: Hemming och Henning

Annonser: 

Tråden innehåller 2 svar
Heminredning > Varddagsrum
Svara Fredag 5 Juni 14:57 2009
Ej inloggad Zara
Behöver hjälp med att inreda ett sovrum/vardagsrum

Hejsan!

Jag har nyss fått en hyreslägenhet. Men vet inte riktigt hur jag ska inreda sovrummet/vardagsrummet det är ett rum på ca 11-12 kvm. Lång smalt. Jag ska måla om väggarna med vet inte vilken färg jag vill ha..funderade på mörkare lila då köket går i en ljuslila ton. För att det är bara ett valv i mellan. Vill ha det hembonat och tjejigt :)

Sedan så skulla jag gärna vilja ha några smart tips på förvaring. De möblerna som jag har idag är en säng, ikea malmbyrå. Så ska jag skaffa en soffa, bord, tv-bänk..

Är det någon annan som bor litet och har några smarta tips? Eller några andra idéer? Några bilder kanske?

Tack på förhand!!Glad

// Sara

Svara Lördag 6 Juni 12:01 2009 Ej inloggad Patrik
Här är lite generella tips för mindre utrymmen:
- Bäddsoffa eller våningssäng med förvaring under
- Hyllor lite högre upp på väggarna med korgar/lådor för förvaring
- Väggmonterat bord/slagbord och kanske stolar likadant eller klappstolar som är lätta att ta undan
- Soffbord med hylla under för förvaring
- Skoskåp i hallen, skohyllor är annars så djupa och tar plats
- Försök bygg på höjden
- Ljusare färger ger intryck av större yta

Via Google Images kan man få en del bilder på smala utrymmen:
http://images.google.se/images?hl=sv&q=%22Compact%20living%22&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi
1
Svara Fredag 12 Juni 17:37 2009 Ej inloggad indredning är skapande
Just i sovrum tycker jag inte det gör så mkt om det ser litet ut. Inte heller så mkt om det inte är så ljust. Fast jag skulle inte ha för mörkt heller:-)
Jag skulle välja en varm med ändå lugn färg. Du kanske kan måla bara en av väggarna lila så blir det inte för mörkt och för mkt färg. Och ha de andra i en varmare vit eller en beige ton. Bara ett förslag.
El ha bara begie. Jag tycker beige är än väldigt lugn å mjuk färg som ändå känns ombonat och den passar till allt.
Men som sagt en fondvägg i nån lila ( gärna som inte är skrikig) och kanske fång upp det i några av textilierna (kuddar, gardiner överkast)
Sen kan du ju kika lite på olika stilar och få inspiration av det. Själv älskar jag det som butiken Indiska har och även shabby chic lantliga stilen. De är så mysiga. Men du kanske har nån annan favorit. om du hittar en stil du gillar kan du gå i såna affärer el goggla på bilder på nätet  åf å inspiration å hitta en röd tråd.
För att få ett harmoniskt rum som kan va bra när man ska sova så är det viktigt att inte ha för mkt onödiga saker som får det att kännas rörigt. Inte för många olika färger. Det är bra om det är enhetligt.

det var det jag kunde komma på nu.
2

Recommend this page on Facebook   Share this page on del.icio.us   Share this page on Digg   Share this page on Myspace   Share this page on Pusha   Share this page on StumbleUpon

Your reply to this:

Annons