Torsdag den 9 september 10:34
Inloggade medlemmar: 0
Other visitors: 8
Todays Swedish nameday: Anita och Annette

Annonser: 

Tråden innehåller 8 svar
Sajten - Hem & Harmoni > Hjälp/support
Svara Måndag 30 Mars 21:51 2009
Ej inloggad Patrik
Den här sajten är just nu en beta version

Vi har öppnat sajten för allmänheten i ett "beta" läge, vilket innebär att det är en hel del funktioner på sidan som är under utveckling och förbättring. Det betyder också att vissa funktioner kanske inte fungerar fullt ut som de är tänkta att göra.

Under tiden sajten är i ett "beta" läge har vi högsta prioritering på att lösa alla uppmärksammade problem. Vi är därför väldigt tacksamma för all "feedback" vi kan få, vare sig det rör sig om en synpunkt, fel eller idéer. Naturligtvis har vi redan en plan med vilket innehåll vi tänk vi vill ha på sidan och jobbar efter att få upp det vartefter.

Vi vill att sajten ska vara väldigt personlig, och därför kommer vi (jag och min fru Charlotte) som grundare att själva vara väldigt engagerade i commutityn. Sajten är en frukt av de behov vi fick när vi flyttade till ett nytt hus förra året, vi ställdes inför en massa problem och behövde massvis av inspiration. När hela Sverige går på sparlåga, hårdsatsar vi både ekonomiskt och resursmässigt på att realisera denna idé, liksom de tidigare internetsatsningar vi genomfört.

När vi fått ordning på basfunktionerna kommer vi att parallellt marknadsföra sidan för att driva intresse till sidan och få många nya medlemmar. Detta är vårt specialområde som vi är väldigt duktiga på efter erfarenheter med att ha startat upp Bröllopstorget och den senaste sajten Familjeliv som båda blev Sveriges största inom deras grenar. Det initiala målet är ca 300 000 unika besökare i veckan som vi räknat ut som en rimlig mängd besökare i denna målgrupp för Sverige.

Beta versionen blir en vanlig version när vi har fått upp alla verktyg och funktioner som vi planerade från början och tidperspektivet är att bli klar med det i den här sajten efter sommaren 2009. Till dess kommer vi att attrahera kärnan av målgruppen vilka blir våra ambassadörer för att sprida konceptet vidare i den sociala grafen.

Denna sajt är också en del i en större mediasatsning som vi kallar för "Byggmedia" där flera sajter kommer ingå med liknande struktur, för närvarande www.tradgardsdags.se och www.byggdags.se. Konceptet kommer även att internationaliseras och vi planerar på att öppna dessa sidor i ett antal länder. Vi har börjat med Sverige eftersom det är där vi jobbar och vet att det finns ett stort behov på marknaden.

Svara Fredag 15 Maj 10:13 2009 Ej inloggad Christina
Perfekt sajt för mej! Träffade i höstas mannen i mitt liv och med honom följde ett halvbyggt hus. Har aldrig byggt något tidigare och ser väldigt mycket fram emot detta men inser också att det är mycket jobb. Därför passar denna sajten som handen i handsken. Ser fram emot att vara en del av den!! Soliga hälsningar från Götet! /Christina
1
Svara Fredag 15 Maj 15:41 2009 Ej inloggad Patrik
Hej Chrisitina, vad kul att du hittade hit. Vi håller på med lite fantastiska grejer som ska upp på denna sida och de andra sidorna i samma nätverk (bl.a. 3D-verktyg för att gå omkring i sitt eget hem för att testa olika inredingsstilar). En till sida som vi kommer öppna till hösten heter www.byggdags.se som är till för dom som bygger och renoverar.

Jag tycker det är jättekul med inredning, men det roligaste just nu är att även göra verktyg och funktioner på den här sidan som fyller inredningsbehoven jag själv och du relaterar till. Hoppas verkligen att du ska få många vänner och roliga och inspirerande tid på sidan framöver. Vi är visserligen alldeles nyöppnade här men inom kort kommer det säkert många nya vänner som både bygger och inreder hus och hem för fullt.
2
Svara Måndag 18 Maj 11:21 2009 Ej inloggad Christina
Hej!
Låter spännande! Blir det helt fel ifall jag lägger in bilder på vårt renoverings/nybyggnadsprojekt på denna sida? Har svårt att bärga mej till hösten och lanseringen av byggdags :-)
/Christina
3
Svara Måndag 18 Maj 16:27 2009 Ej inloggad Gustav
Hej Christina,
Det låter väldigt spänande med ert nya byggprojekt. Det kan absolut inte vara fel att lägga ut bilderna här. Vi är många som väntar på att få se dessa.
Gustav
4
Svara Måndag 18 Maj 17:27 2009 Ej inloggad Patrik
Jovisst, vi vill verkligen att du lägger upp bilder även på renovering - vad spännande...
5
Svara Måndag 18 Maj 17:40 2009 Ej inloggad Christina
Kul, då gör jag det, och ja, jag vet att det är en massa jobb ;-) Men attans va fint det ska bli!!
6
Svara Fredag 22 Maj 00:16 2009 Ej inloggad Sciarlotta
Hej, Patrik!
Angående ditt 3D-verktyg. Jag tror många skulle bli förtjusta om det fanns möjlighet att möblera rum med snedtak. Det är ju rätt vanligt med 1,5-plans- eller 1,75 plans-villor och det är väldigt svårt att visualisera sig möbleringen på övervåningen.
Vi har för tillfället stora svårigheter med att hitta en lämplig tv-möbel..
7
Svara Fredag 22 Maj 14:39 2009 Ej inloggad Patrik
Sciarlotta -> Ja det ska jag såklart fixa, jag kan fixa halvplanstak i 3D verktyget. Precis som du säger vill man ju testa om en 2 metersäng får plats på längden eller liknande utan att man måste böja sig för att komma förbi snedtaket.

Det blir nog rätt kul i 3D verktyget, får väl göra någon rolig effekt när man stöter huvudet i taket så att man förstår var det kan bli lite problem med höjden.
8

Vill du svara? Du måste logga in först!

Logga in här

Annons