Tisdag den 7 februari 12:51
Inloggade medlemmar: 0
Other visitors: 40
Todays Swedish nameday: Dick och Rikard

Annonser: 

Tråden innehåller 15 svar
Sajten - Hem & Harmoni > Synpunkter
Svara Torsdag 5 Mars 13:13 2009
Ej inloggad Patrik
Utvecklingstråden - påverka hur sajten utformas
Välkommen till Hem & Harmoni

Det här är sajtens första tråd och inlägg och därför tillägnar vi den för utvecklingen. Sajten är inte på långa vägar klar ännu, vi har tonvis med idéer att genomföra och vi kommer att arbeta av det mesta under 2009 och fullända denna idé likt vår vision.

Nu finns en utmärkt möjlighet att vara med och utforma Sveriges bästa sajt, vi vill att det här ska vara en sajt för er medlemmar och då främst vill vi göra allt som ni skulle vilja ha på sidan. Tänk er att ni har Sveriges bästa utvecklingsteam till ert förfogande helt gratis (alla funktioner på sidan ska vara gratis och enkla att komma åt) och kan realisera i princip vilka idéer som helst.

Du engagerar oss enklast genom att berätta här i tråden dina behov och visioner om hur du skulle vilja ha det.

Svara Tisdag 24 Mars 16:39 2009 Ej inloggad Patrik
Sciarlotta wrote 2009-03-17 22:55 the following:
Nu är jag online igen. Enträgen vinner som det sägs. ;-)
OK, är det något du funderar över hjälper jag gärna till...

Just nu håller vi på att bygga ut albumfunktionen så att det ska bli lätt att lägga upp bilder och ändra på de bilder man tidigare laddat upp. Det faktiskt lite häftigt för alla bilder blir automatiskt strukturerade så att det ska bli busenkelt för andra att hitta och få inspiration ur medlemmarnas bilder.
40
Svara Tisdag 24 Mars 21:30 2009 Ej inloggad annesophie
Patrik wrote 2009-03-24 16:39 the following:

Just nu håller vi på att bygga ut albumfunktionen så att det ska bli lätt att lägga upp bilder och ändra på de bilder man tidigare laddat upp. Det faktiskt lite häftigt för alla bilder blir automatiskt strukturerade så att det ska bli busenkelt för andra att hitta och få inspiration ur medlemmarnas bilder.

Låter bra. Jag funderade just på hur jag kunde ta bort, eller åtminstone byta ut, en av de bilder jag laddat upp.
41
Svara Onsdag 25 Mars 21:15 2009 Ej inloggad Nicke
Patrik wrote 2009-03-24 16:39 the following:

Sciarlotta wrote 2009-03-17 22:55 the following:
Nu är jag online igen. Enträgen vinner som det sägs. ;-)

OK, är det något du funderar över hjälper jag gärna till...

Hon funderar över en sak just nu. Hon kan inte logga in. :)

*Error: Unable to load /openid/?openid_action=loginserver&openid.mode=checkid_setup&openid.identity=http%3A%2F%2Fwww.hemochharmoni.se%2Fopenid%2FSciarlotta&openid.claimed_id=http%3A%2F%2Fwww.hemochharmoni.se%2Fopenid%2Fsciarlotta&openid.assoc_handle=49ca9010068d7&openid.return_to=http%3A%2F%2Fwww.hemochharmoni.se%2Fuser%2Floginreturn&openid.trust_root=http%3A%2F%2Fwww.hemochharmoni.se%2Fuser&openid

osv.
42
Svara Torsdag 26 Mars 09:36 2009 Ej inloggad Patrik
Nicke wrote 2009-03-25 21:15 the following:

Hon funderar över en sak just nu. Hon kan inte logga in. :)

*Error: Unable to load /openid/?openid_action=loginserver&openid.mode=checkid_setup&openid.identity=http%3A%2F%2Fwww.hemochharmoni.se%2Fopenid%2FSciarlotta&openid.claimed_id=http%3A%2F%2Fwww.hemochharmoni.se%2Fopenid%2Fsciarlotta&openid.assoc_handle=49ca9010068d7&openid.return_to=http%3A%2F%2Fwww.hemochharmoni.se%2Fuser%2Floginreturn&openid.trust_root=http%3A%2F%2Fwww.hemochharmoni.se%2Fuser&openid

osv.

Det där felmeddelandet får man om webbläsaren inte kan ladda en sida, ungefär som man får om man inte har en internetanslutning och man får "Denna sida kan inte visas" när man försöker surfa.

Men frågan är då varför det inte gick att ladda sidan vid inloggningen. Det kan ha flera orsaker som att vissa skript inte går att ladda på sidan. Igår höll jag på med uppdateringar på sidan vad gäller Google Analytics koden och det skulle kunna ha varit just då det var problem att logga in.

Prova därför idag igen, om det inte går bra med den vanliga inloggningen logga in direkt på vår OpenID värd först och sedan logga in på vår vanliga inloggning. OpenID inloggningen kommer man åt genom att klicka längst ned i sidfoten på "OpenID värdinloggning". Det skulle vara intressant och se om det då går bättre.
43
Svara Fredag 22 Maj 00:21 2009 Ej inloggad Sciarlotta
Jag saknar några funktioner från andra fora:
  • möjlighet att se vem som startat tråden/svarat senast
  • smileysar
  • citatfunktionen skulle kunna vara mer lätt-tillgänglig samt att popupen är rätt irriterande
44
Svara Fredag 22 Maj 00:23 2009 Ej inloggad Sciarlotta
samt: jag använde en annan flik för att kolla runt medan jag kommenterade, när jag postade inlägget fick då meddelandet att sessionen hade gått ut. *irriterande*
45
Svara Fredag 22 Maj 00:56 2009 Ej inloggad Sciarlotta
Jag saknar även "senaste inläggen" under huvudrubrikerna heminredning/sajten/övrigt; nu hamnar man i den översta underrubriken när man klickar där
46
Svara Fredag 22 Maj 14:32 2009 Ej inloggad Patrik

Sciarlotta -> tack för feedback det är otroligt värdefullt för oss.

• möjlighet att se vem som startat tråden/svarat senast
    Den funktionen finns redan i trådlistan. Om du för musen över senaste inlägget visas vem som postade senaste svaret. Om man för musen över rubiken visas vem som är trådstartare.
  • smileysar
    Vad tror du om en megastor lista med smilisar, samt en funktion som man kan ladda upp egna smilisar för andra att ta del av?
    - Nu har jag infört standard-smilisar så länge...
  • citatfunktionen skulle kunna vara mer lätt-tillgänglig samt att popupen är rätt irriterande
    Håller faktiskt med dig, det blir lite för mycket klick. Tror det bästa är att flytta ut just "Svara/citera" funktionen och sedan låta resten vara kvar lite undangömt, vad tror du om det?
    - Jag har lyft ut svara bredvid info rutan nu, Charlotte får fixa designen på det senare, men nu finns den tillgänglig direkt i alla fall.
  • samt: jag använde en annan flik för att kolla runt medan jag kommenterade, när jag postade inlägget fick då meddelandet att sessionen hade gått ut. *irriterande*
    Hmm, det var inte så bra, kanske ska utöka tiden för sessionen, men den är nu satt till 1 timme vilket borde vara tillräckligt. Kan det vara så att du kanske i en annan flik klickade in dig i samma formulär och sedan gick tillbaka till det tidigare ifyllda formuläret och postade, för då kan jag tänka mig att det händer. Ska kolla upp det där, det är en teknisk grej för att inte det ska komma in spam och skydd för hackers osv. Men det ska ju inte påverka oss vanliga då har jag programmerat fel antagligen.
  • Jag saknar även "senaste inläggen" under huvudrubrikerna heminredning/sajten/övrigt; nu hamnar man i den översta underrubriken när man klickar där.
    Självklart ska det vara så, how could I miss that??? Ska fixa det såklart.
    - Nu har jag fixat det så...

47
Svara Söndag 7 Juni 15:55 2009 Ej inloggad Patrik
Vill lämna en brasklapp att IE8 inte fungerar så bra ännu. Jag jobbar med att lösa problemen som IE8 orsakar på sidan. Man får t.ex. upp "Permission denied" när man försöker ladda upp bilder eller uppdatera något på sidan.
48
Svara Måndag 8 Juni 01:46 2009 Ej inloggad Patrik
Patrik skrev 2009-06-07 15:55 följande:
Vill lämna en brasklapp att IE8 inte fungerar så bra ännu. Jag jobbar med att lösa problemen som IE8 orsakar på sidan. Man får t.ex. upp "Permission denied" när man försöker ladda upp bilder eller uppdatera något på sidan.
Nu har jag fixat en del av problemen, speciellt de som är relaterade till uppladdning på sidan. Om man kör IE8 så måste man ha Flash Player version 9 eller senare installerad för att kunna ladda upp filer, hämta här:
http://www.adobe.com/products/flashplayer/

Om man gått in på denna sida tidigare med en betaversion av IE8 så måste man tömma cache för att vår sida ska fungera, det gör man under menyn Verktyg -> Internetalternativ och sedan "Ta bort" knappen under sektionen Webbhistorik. Sedan gör en en "Uppdatera/Refresh" av sidan, alternativt trycker på F5 på tangentbordet.
49
Svara Fredag 12 Juni 18:36 2009 Ej inloggad indredning är skapande
Var nästan ingen som lämnat ideer så ska se om jag kan komma med några.....hmm..
Det vore bra med olika rubriker för olika stilar. Där man kan läsa mer och få mer inspiration om just den stilen.
T.ex en rubrik för lantligt/shabby chic
en för exotiskt
inte bara i galleriet utan över huvud taget . Med lite fakta och massa exemplebilder. Och tips på inköpsställen osv.

Jag undrar också om man kommer att kunna få prata om man har ideer att starta företag el vill göra verklighet av en ide nåt man designat själv för vissa forum är ju så hårda på att man inte får "sälja"
jag tycker inte det bör va så hårda regler på sånt
för det borde finnas möjlighet att bolla ideer , möta andra att kunna samarbeta med och även sånt. Om man bara är amatör liksom.
50
Svara Fredag 9 Oktober 21:13 2009 Ej inloggad Patrik

indredning är skapande skrev 2009-06-12 18:36 följande:
Var nästan ingen som lämnat ideer så ska se om jag kan komma med några.....hmm..
för det borde finnas möjlighet att bolla ideer , möta andra att kunna samarbeta med och även sånt. Om man bara är amatör liksom.

Tack för tips.

Vi kommer att lägga upp en speciell stilguide med fakta, information och bilder om varje stil från 1700-talet och framåt och den jobbar Charlotte med just nu. I den ska alla möjliga stilar och samlad information om varje stil finnas

Våra regler i detta forum är väldigt öppna, du får prata om det du vill egentligen, det är i princip bara lagbrott som vi tar bort. Så det är helt OK att prata om företagande, tjäna pengar osv.
51
Svara Tisdag 29 December 18:50 2009 Ej inloggad Art Nouveau
Kanske någon annan påpekat att man inte har någon "tillbaka" knapp? Jag tycker det är svårt att gå tillbaka där jag kom ifrån, hamnr lite varstans ;-)
52
Svara Måndag 4 Januari 18:55 2010 Ej inloggad RoisinDubh
Något jag saknar är en omröstningsfunktion.
53
Svara Torsdag 14 Januari 21:37 2010 Ej inloggad Harmoniskt Liv
En sida där vi kan lägga in tips på vore bra.
Jag gillar dessutom smarta lösningar. Att kunna söka efter sådana vore bra.
54

Recommend this page on Facebook   Share this page on del.icio.us   Share this page on Digg   Share this page on Myspace   Share this page on Pusha   Share this page on StumbleUpon

Your reply to this:

Annons