Tråden innehåller 12 svar
Heminredning > Hem & Hushåll
Meddelande ID: 424

Visningar:
1636
mer

2010-06-04 20:18:28
Vad har ni för stil hemma? Lite frågor...
1.Vad har ni för stil hemma?
Vi har 50-60 tals design blandat med lite Ikea. Försöker hålla stilrent men personligt.
2. Vad skulle ni vilja göra om hemma?
Skulle vilja göra om köket eftersom det var relativt nytt när vi flyttade in men jag gillar inte färgerna etc och så skulle jag vilja renovera vårt badrum som är skitfult och skabbigt. Men det kommer nog så småningom bara man skulle ha tid för det.
3. Bor ni i köpe eller hyreshus/lägenhet/hyresrätt?
Vi bor i kedjehus enplans, gavel, köpt i dec 2007
4. Hur många rum har ni och bostadsytan är?
Vi har tre sovrum, kök, vardagsrum, hobbyrum, två toaletter med badkar och dusch, bastu, garage, klädkammare och tre förråd samt vindslucka. 150 kvm.
Meddelande ID: 425

Visningar:
1636
mer

2010-06-04 21:02:32
1. Jadu, stilen. Är väl sådär lagom modern. Troligen ingen stil som finns namngiven. Väldigt mycket IKEA då det är billigt och bra. Vår grunregel är det ska vara praktiskt och utseendet kommer som bäst i andra hand.
2. Ingenting. Allt är totalt nyrenoverat. I höstas började vår anlitade entrepenör renovera mannens föräldrahem. En mangårdsbyggnad från 1844. Senast något gjordes inredningsmässigt var troligen på -50 eller -60-talet. I april var de klara. Allt har blivit nytt (förutom ett rum som vi behållt från 1844). Vi har bott här i drygt en månad och har inte känt något behov av att göra om något ännu. 
3. Vi bor på gård. Den är som sagt byggd 1844. Det var mina svärföräldrars och de bodde här tills i höstas även om de rent juridiskt skänkte det till min man för många år sedan.
4. Bostadsytan vet vi inte riktigt. Nedervåningen är ca. 16x9 meter. Ovanvåningen har vi ingen koll på för det är snedtak mest överallt. Ovanvåningen var innan vi började med renoveringen totalt oinredd och senast använt som sädesmagasin. Vi brukar säga ca 250 kvm men hur det överensstämmer med sanningen vet vi inte. För den ytan har vi ganska få rum. Men de är stora. Nedervåningen: Stor hall, liten hall, kök, badrum (med tvätthörna), TV-rum, salen (det gamla rummet) och gästrum. Övervåning: Allrum, badrum, vårt sovrum, Ebbas rum och kontor.
Jag har skrivit blogg under hela tiden: http://renoveringilevershult.blogspot.com/
Kollar man de tidiga inläggen så finns det planlösning.
1
Meddelande ID: 426

Visningar:
1636
mer

2010-06-04 21:03:45
Risigt hus på landet. Herrn i huset gör inte ett skit. Har börjat på diverse men blir aldrig klar. Stil? Nä, det finns ingen.
2
Meddelande ID: 427

Visningar:
1636
mer

2010-06-04 21:08:47
Meddelande ID: 428

Visningar:
1636
mer

2010-06-04 21:47:49
Oj, vårt hus är det blandat nytt och gammalt. Jag är väldigt förtjust i gamla möbler och har inhandlat säkert hälften av våra möbler på auktioner.
Billigt och snyggt.
Särskilt förtjust är jag i vårt gamla piano, ett gråvitt vackert som vi fick gratis.

Inget Ikea men jag tittar in där ibland och hittar lite smått och gott. Det är ju så billigt. Jag köpte två stycken vackra kuddar där för 19,- st för ett tag sedan.
4
Meddelande ID: 429

Visningar:
1636
mer

2010-06-04 21:59:19
Ingen genomtänkt stil alls, nu ska vi stuva om en del till modernare egna val (men mycket IKEA där), eget hopplock får man väl kalla det...
Golven behöver slipas. Skulle vi bo kvar länge borde nog både kök och badrum få sig en omgång, men nu tror vi vi letar nytt inom ett år eller så.
Bostadsrätt
2 rum + möblerbar hall, ca 55 kvm.
5
Meddelande ID: 430

Visningar:
1636
mer

2010-06-04 21:59:36
Fredag 4 Juni 21:59 2010
isviol
Stil?
Ganska avskalat (har t.ex. inga gardiner och få mattor) , en mix mellan gammalt och nytt. En hel del Ikea, men också loppsifynd, saker vi fått och ärvt.
Nyrenoverat hus, grovköket ska ännu få skåp är det tänkt.
Köpte ett hus från 60-talet
Bostadsytan är 150 kvadratmeter, 5 rum + kök, badrum, grovkök och wc.
6
Meddelande ID: 431

Visningar:
1636
mer

2010-06-04 22:05:05
Här är det billigt som gäller. Ljust trä och mycket pastellfärger. Ingen stil alls, eller jo, min egen. Bor i hyreslägenhet.
7
Meddelande ID: 432

Visningar:
1636
mer

2010-06-04 23:54:48
Stil? Näe någon sån har jag inte Här är det mest fådda och ärvda saker, inget av värde men ganska funktionella saker.
OJ! Jag skulle vilja göra om det mesta men när man har haft sjukbidrag i många år så finna det aldrig några pengar över. När jag flyttade hit, för fem år sen, målade jag iaf över de fruktansvärda tapeterna som satt i vardagsrummet. Men nu vill jag måla igen.
Jag bor i ett hyresradhus på 60 kvadratmeter, 2 rum och kök. Sonen har sovrummet och jag vardagsrummet.
8
Meddelande ID: 434

Visningar:
1636
mer

2010-06-05 12:04:31
Lördag 5 Juni 12:04 2010
lövet
*Ingen alls. En del begagnade möbler och annat som var nytt en gång för länge sedan.
*Byta en del tapeter som är trasiga.
*Villa
* 7 r o k men jag minns inte riktigt hur stor bostadsytan är.
9
Meddelande ID: 435

Visningar:
1636
mer

2010-06-05 20:33:11
Lördag 5 Juni 20:33 2010
Shoe
10
Meddelande ID: 442

Visningar:
1636
mer

2010-06-05 22:01:40
.Vad har ni för stil hemma?
Ingen speciell, någorlunda fräscha och moderna möbler, rummen går i olika pasteller förutom hallen som går i svart/grå med granitkakel
Skulle vilja göra om allt nästan, alla våra möbler är köpta på blocket typ och jag skulle vilja köpa allt nytt, skulle vilja tapetsera om, göra fondväggar osv.
3. Bor ni i köpe eller hyreshus/lägenhet/hyresrätt?Bostadsrätt, tvåplans, med egen ingång och uteplats + solterass
4 rok, 104 kvadrat boendeyta
11
Meddelande ID: 458

Visningar:
1636
mer

2010-06-06 07:13:54
Söndag 6 Juni 07:13 2010
Marma
ja, den vi har...mycket blandat o mycket som e gammalt från gubbens sida.
hmmm....det var svårt...fixa färdigt uteplatsen e väl det enda o måla lite fönster men vet inte om det räknas direkt. Tapeter borde bytas i barnens rum men väntar då vi har en som e väldigt duktig på att dra ner tapeten igen..

Köpe hus på landet (enligt mig)
5rum + kök...fast vet inte om hallen vi har som halvt rum räknas in för då blir det 6 rum+kök. Har en källare oxå. Bostadsytan är knappt 100kvm enligt papper men har ju en del snetak på övervåning så en del golvyta räknar de inte där.
12